Cyklojízda Ostravou za osvobozením – zastavení třetí
Cyklojízda Ostravou míří od radnice k řece Ostravici. Vede přes ni legendární most Miloše Sýkory, ocelový nýtovaný obloukový most se spodní mostovkou, který spojuje moravskou a slezskou část Ostravy. Má ocelový příhradový oblouk o rozpětí 60,7 m a vzepětí 7 m, celková délka mostu je 92 m a šířka včetně chodníků je 16 m.
30. dubna 1945 vjely tanky 1. československé samostatné tankové brigády do středu města a přes tento most chtěly pokračovat do Michálkovic a Hladnova.
Nacisté ovšem most podminovali, aby zabránili Rudé armádě v postupu. Podle jedné z verzí, prosazované především poválečnou komunistickou vládou, zachránil most tehdy čtyřiadvacetiletý soustružník a člen komunistické mládeže Miloš Sýkora. Společně s přítelem Olšákem se dobrovolně přihlásili, že přestřihnou dráty vedoucí k náložím. To se jim také podařilo a most byl zachráněn, avšak Sýkora byl při ústupu zastřelen.
První zmínky o mostě přes řeku Ostravici jsou z roku 1450. Ve 30. letech předminulého století byl postaven dřevěný most na osmi kozlech, vydržel ale spojovat oba říční břehy jen 11 let. Kvůli špatnému technickému stavu musel být nahrazen. Do roku 1886 tuto úlohu plnil Řetězový most (Kettebrücke). Hlavní mostová konstrukce byla zavěšena na řetězech, které procházely přes dva portálové pylony postavené v historizujícím slohu. 15. září 1886 se jeho konstrukce pod kopyty švadrony hulánů tak rozkmitala, až se most zřítil.
V roce 1886 byl postaven nový ocelový Říšský most (Reichsbrücke), který poměrně brzy po odklonění dopravy nahradil nový Říšský most, právě později přejmenovaný na Most Miloše Sýkory. V roce 2009 byl prohlášen kulturní památkou Ministerstvem kultury ČR.
